Arçelik 70. yaşını kutladı: Ürettiklerimizi üst üste koysak Ay’a ulaşırdı

“`html

Arçelik, 70. Yılını Coşkuyla Kutladı

Türkiye’de beyaz eşya sektörünün öncüsü olan Arçelik, 70. yıl dönümünü özel bir etkinlikle kutladı. Etkinliğin ev sahipliğini üstlenen Arçelik Türkiye Genel Müdürü Can Dinçer, marka olarak üretim alanındaki üstün konumlarını, teknoloji ve Ar-Ge çalışmalarındaki liderliklerini, çevresel sürdürülebilirliğe sundukları katkıları ve milyonlarca kullanıcı üzerindeki etkilerini çarpıcı verilerle açıkladı. Arçelik’in, 1955 yılından bu yana hem yurt içinde hem de uluslararası alanda ekonomik, sosyal, çevresel ve kültürel bir değer olarak toplumuna sunduğu katkılar yeniden vurgulandı.

Can Dinçer: Sanayi ve Teknolojinin Simgesi Olduk

Arçelik’in Avrupa’da ve Türkiye’de sektördeki liderliğini vurgulayan Can Dinçer, “Bugün sadece 70. yılımızı değil, Türkiye’nin sanayi ve teknoloji tarihindeki önemli bir dönemeçti de kutluyoruz. Merhum kurucumuz Vehbi Koç’un ‘Ülkem varsa ben de varım’ ilkesinden aldığımız ilhamla, 1955’ten bu yana ülkemiz için durmaksızın üretim yapmaya ve değer katmaya devam ediyoruz. Hedefimiz, Türkiye’deki fabrikalarımız ve çalışanlarımızla birlikte yenilikçi çözümler sunarak istihdam sağlamanın yanı sıra, ekonomik ve teknolojik gelişime katkıda bulunmaktır” şeklinde konuştu.

Dinçer, bunun yanı sıra teknolojik zenginlikleriyle Arçelik’in dünya çapında yarattığı değerleri de şu şekilde açıkladı: “50 binden fazla çalışanımız ile 7 milyon 800 bin metrekarelik bir alanı kaplıyoruz. Bugüne kadar 560 milyonun üzerinde ürün ürettik ve bu, teknolojiyle hayatı kolaylaştıran bir marka olmanın getirdiği sorumlulukla bağlantılı.” dedi.

Topluma Yönelik Çeşitlilik ve Sürdürülebilirlik Vurgusu

Arçelik’in sosyal projelerine de değinen Can Dinçer, “Fırsat eşitliği, gençler ve çevresel sürdürülebilirlik gibi konuları öne çıkarıyor ve bu alanlara yatırımlar yapıyoruz. 2017’den bu yana Milli Futbol Takımları’nın ana sponsoru olarak spora katkı sağlıyoruz. Ayrıca, kadın girişimcileri desteklemek amacıyla başlatılan ‘Kadının İşi, Gücü’ projesi ile 133 kadın bayiyi ekosistemimize dahil ettik” şeklinde konuştu.

Global Büyüme ve Yenilikçilik

Arçelik, 57 ülkede 122 iştiraki ve 22 markası ile dünya çapında sürdürülebilir çözümler üretiyor. Müşteri odaklılık ve yenilikçilik ilkesiyle şirket, son 20 yılda önemli büyüme kaydetti. 2011 yılında Defy’i Güney Afrika pazarına kazandıran şirket, ardından Pakistan, Hindistan ve Bangladeş gibi pazarlara da adım attı. 2024 yılında Whirlpool ile Beko’nun Avrupa’daki iştiraklerini birleştirerek, Avrupa’nın en büyük beyaz eşya üreticisi haline gelmeyi hedefliyoruz.”

Arçelik Çekiliş ve Çelik Karakterinin Geri Dönüşü

Arçelik, 70’inci yıl coşkusunu tüketicileri ile paylaşmak adına özel bir çekiliş kampanyası düzenliyor. Kazananlar arasında Ford Mustang Mach-E ve Arçelik ürünleri yer alıyor. Ayrıca Arçelik’in sembol karakteri “Çelik” de, yeni bir yüzle tüketicilerle buluşacak.

Verilerle 70 Yıla Dair

Üretim

  • 560 milyonun üzerinde ürün üretimi gerçekleştirilmiştir.
  • 375 milyon beyaz eşyanın üst üste dizilmesi Ay’a kadar ulaşabilir.

Çevresel Sürdürülebilirlik

Üretilen bulaşık makineleri sayesinde elde edilen su tasarrufu, 6,5 Sapanca Gölü’ne eşdeğerdir. Ayrıca, 2,77 milyon m³’lik su verimliliği sağlanmıştır.

Ar-ge

Türkiye’nin ilk beyaz eşya Ar-Ge merkezini kuran Arçelik, Avrupa Patent Ofisi’ne en çok başvuru yapan Türk şirketidir.

Tüketici Araştırmaları

Yapılan tüketici araştırmalarına göre, Türkiye’deki her 10 kişiden 8’i Arçelik’i güvenilir bir marka olarak tanımlamaktadır.

“`

Related Posts

Engelli park yerlerine park edenlere 165 bin TL ceza

19 ekip ve 38 personelin görev aldığı ve üç gün süren uygulamada toplam 228 araç kontrol edilirken, kusurlu görülen 86 araca işlem yapıldı. 2918 sayılı Karayolları Trafik Kanunu’nun (KTK) 61/1-O maddesi kapsamında, engelli park yerlerini usulsüz …

Kritik adım geldi! Çin’den Boeing kararı

Bloomberg, Pekin’deki yetkililerin bu hafta yerel taşıyıcılara ve devlet kurumlarına ABD’de üretilen uçakların teslimatlarının devam edebileceğini söylemeye başladığını belirtti. Nisan ayında Boeing’in Çin’deki teslimat merkezinde bulunan en az üç …

ING’den çarpıcı tahmin: Dolar yıl sonu 43 lira olacak

Uluslararası finans devi ING, Türkiye ekonomisine ilişkin dikkat çeken değerlendirmelerde bulundu. Merkez Bankası’nın kararlı parasal sıkılaştırma politikalarına dikkat çeken kuruluş, Türk lirasının güçlü performansını sürdüreceğini öngörerek 2025 yılı sonu için dolar/TL tahminini güncelledi: 43 TL.

Milyonlarca emeklinin aylığını yükseltecek gelişme! Aylık bağlama oranı değişiyor

Türkiye’de milyonlarca emekliyi ilgilendiren önemli bir düzenleme Türkiye Büyük Millet Meclisi’ne sunuldu. Mevcut uygulamada her 360 gün (yani bir yıl) için yüzde 2 olan aylık bağlama oranının (ABO), yüzde 3’e çıkarılması teklif edildi. NTV’nin …

Ekonomiyi alt üst eden ABD-Çin ilk görüşmesini gerçekleştirdi

ABD ile Çin arasındaki ticaret savaşını yatıştırma amacıyla Cenevre’de yürütülen müzakereler, dünyanın en büyük iki ekonomisi arasında 2025 başından bu yana yaşanan gerginliğin ardından tarafların ilk yüz yüze teması oldu. Çin Başbakan Yardımcısı He …

Karahan Boğaziçi Üniversitesi’nde konuştu: Belirsizlikler daha yüksek

Finans Zirvesi 2025, Boğaziçi Üniversitesinin ev sahipliğinde, “Belirsizlik Çağında Finansal Dönüşüm” temasıyla düzenlendi. Para politikası, bankacılık, yatırım dinamikleri, finansal teknolojiler ve dijital dönüşüm gibi başlıkların ele alındığı zirve …

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir